Як відкрити магазин одягу: поради та нюанси


Одна з найзатребуваніших і найактуальніших сфер для бізнесу — краса, до якої опосередковано можна віднести й продаж одягу. З огляду на прибутковість бізнесу, багато хто задається питанням, як відкрити магазин одягу і заробити на цьому непогані гроші.

 

Зібрали в одному матеріалі основні нюанси та рекомендації, які допоможуть:

 

  • вибрати тип магазину;
  • визначитися з товаром;
  • прописати портрет цільової аудиторії;
  • вибрати стратегію початкового розвитку;
  • врахувати низку нюансів і помилок підприємців-початківців.


Як вибрати, який магазин одягу відкрити


Умовно можна виділити такі види магазинів: сток, мультибрендовий, монобрендовий, франшиза. Розглянемо кожен детально:

 

Сток - продаєте речі з минулих колекцій різних або одного бренду. Користуються популярністю завдяки тому, що можна купити брендову, популярну річ на 20-70% дешевше, ніж із нової колекції.

 

Мультибрендовий - типовий варіант магазину, де представлені різні бренди або навіть напрямки. Один із найпопулярніших, особливо у формі інтернет-магазинів у соціальних мережах або окремих сайтів.

 

Монобрендовий - варіант, коли ви відкриваєте свій власний бренд або домовляєтеся про права на продаж речей якогось бренду. Частіше відкривають такі магазини для hand made напрямку або коли є власне виробництво.

 

Франшиза - наприклад, ви купуєте франшизу магазину Zara або H&M, отримуєте права на бренд, інструкції та рекомендації, підтримку власників бренду. Зазвичай франшизи у сфері магазинів одягу продаються рідко на території СНД.

 

Обираємо товар для магазину

Вибираємо товар для магазину


Найімовірніше, на перших порах ви відштовхуватиметеся від стратегії мультибрендового магазину - є можливість обирати різних постачальників, працювати безпосередньо з виробником одягу, отримувати знижки.

 

Щоб не розпорошуватися і повернути свої вкладення якомога раніше, потрібно чітко визначитися з концепцією магазину та асортименту. Приклад такого позиціонування і чіткої спрямованості:

 

  1. Діловий жіночий одяг.
  2. Дитячий одяг.
  3. Одяг для всієї родини за доступними цінами.
  4. Жіночий одяг великих розмірів.
  5. Молодіжний одяг.


Варіантів може бути маса. Головне - не намагатися перетвориться на величезний супермаркет для всіх. Інакше витратите багато часу і грошей, а свою аудиторію так і не знайдете.

 

Готуємо портрет цільової аудиторії


Коли ви визначилися з асортиментом, типом магазину, ви зможете скласти приблизний портрет цільової аудиторії. Щоб зробити це правильно, потрібно врахувати такі аспекти:

 

  • стать і вік;
  • рівень доходу;
  • вподобання в стилі/кольорах/матеріалах;
  • додаткові інтереси та критерії.


Так, наприклад, може виявитися, що ваша цільова аудиторія - це жінки 30-50 років, із середнім рівнем доходу, які віддають перевагу не надто яскравому, практичному одягу, за стилем ближчому до класики. Серед їхніх додаткових інтересів може бути сім'я, кар'єра, жіночі романи. Уся інформація стане в пригоді як для роботи з продажами, так і для просування магазину.

 

Стратегія відкриття і просування магазину одягу


Спочатку потрібно ретельно все спланувати та прорахувати всі статті витрат. Щоб мінімізувати вкладення на початкових порах, можна обмежитися інтернет-магазином або сторінкою в соціальних мережах.

 

Тоді ви зможете обійтися без витрат на оренду приміщення. Перший час можна самостійно попрацювати продавцем або залучити близьких людей. Так чи інакше, запуск магазину варто планувати й враховувати низку нюансів:

 

  1. Який магазин відкриваєте і з яким асортиментом.
  2. Ви закуповуєте спочатку товар безпосередньо у постачальника, виробника або передаєте замовлення, хоча фізично товару у вас немає (дропшипінг).
  3. У вас підготовлені контактні номери для робочих дзвінків - 2-3 різних операторів; електронна пошта у 2 сервісах; сторінки в соціальних мережах і популярні серед вашої аудиторії месенджери.
  4. Ви прорахували початкові витрати на закупівлю товару і першу рекламу.
  5. Ваших коштів вистачає на те, щоб спокійно пропрацювати хоча б 3-4 місяці без відчутного прибутку - таке дуже часто буває, потрібен час, акції, вкладення, щоб заслужити довіру.
  6. Ви врахували сезонність вашого товару - продавати куртки в червні вкрай складно в СНД, інша справа - Аляска.
  7. У ваш бюджет обов'язково закладено не менше 30% на маркетинг - рекламу, листівки, промо-акції, банери в інтернеті та соціальних мережах. У реальності потрібно близько 40-50%, оскільки ніша вкрай конкурентна.

 

Враховуйте ці аспекти, добре сплануйте кожен етап, прорахуйте всі витрати та пробуйте створити власний бізнес на продажу одягу. Якщо у вас залишилися запитання, ви можете поставити їх у коментарях.